Σφυροδακτυλία: Αίτια, Συμπτώματα και Αντιμετώπιση

Η σφυροδακτυλία (hummer toe) είναι η πιο συνηθισμένη παραμόρφωση δακτύλων των ποδιών. Παρακάτω θα αναφερθούν τα κύρια αίτια και συμπτώματα της σφυροδακτυλίας καθώς και η αντιμετώπιση της.

sfurodaktulia

Τί είναι η σφυροδακτυλία ;

Η σφυροδακτυλία είναι μία παραμόρφωση των δακτύλων του ποδιού που συναντάται κυρίως στο δεύτερο και τρίτο δάκτυλο. Η ονομασία οφείλεται στο μορφή που παίρνουν τα δάκτυλα με το να μοιάζουν σαν σφυρί (δηλαδή η τελευταία φάλαγγα του δακτύλου είναι μόνιμα λυγισμένη προς το έδαφος).

Ποια είναι τα αίτια εμφάνισης σφυροδακτυλίας;

Κύριο αίτιο εμφάνισης της σφυροδακτυλίας είναι τα στενά παπούτσια και τα παπούτσια με ψηλό τακούνι. Γενικότερα, υποδήματα τα οποία δεν είναι άνετα και δημιουργούν δυσφορία. Επιπλέον, ως αίτιο εμφάνισης είναι η κληρονομικότητα της πάθησης. Τέλος, η σφυροδακτυλία ενδέχεται να είναι η συνέχεια άλλων παθήσεων είτε νευρολογικών είτε τραυματικών.

Ποια είναι τα συμπτώματα της σφυροδακτυλίας ;

Τα συμπτώματα της σφυροδακτυλίας είναι εύκολα αντιληπτά στο γυμνό μάτι και στην αίσθηση του ασθενούς και είναι τα εξής:

• Η παραμόρφωση του δακτύλου (μορφή σφυριού)
  • Ο πόνος στο δάκτυλο, ο οποίος γίνεται εντονότερος με στενά παπούτσια και στις γυναίκες εξαιτίας των ψηλοτάκουνων
  • Εμφάνιση κάλου στα δάκτυλα
  • Δυσκολία στο βάδισμα λόγω του πόνου

Τα παραπάνω είναι που θα μας οδηγήσουν στον Ορθοπαιδικό για κλινική εξέταση και έγκυρη διάγνωση. Ο ιατρός με μια απλή ακτινογραφία θα έχει πλήρη επίγνωση της κατάστασης και της κατάλληλης αντιμετώπισης.

Αντιμετώπιση της σφυροδακτυλίας

Η αντιμετώπισης της σφυροδακτυλίας είναι ανάλογη με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η εξέλιξη της. Σε αρχικό στάδιο η θεραπεία είναι συντηρητική με τη χορήγηση αναλγητικών φαρμάκων για τον πόνο και με το να φοράει ο ασθενής άνετα και καλής ποιότητας υποδήματα. Σε άλλες περιπτώσεις συστήνεται η εφαρμογή ειδικών πελμάτων για να ανακουφίζουν τα πόδια.

esw epikondulitida desktop

esw epikondulitida mobile

Όταν οι παραμορφώσεις στα δάκτυλα είναι σε προχωρημένο επίπεδο και ο πόνος είναι πολύ έντονος δημιουργώντας πρόβλημα σε απλές καθημερινές κινήσεις τότε θα πρέπει να ο ασθενής να χειρουργηθεί. Το αποτέλεσμα της χειρουργικής αντιμετώπισης είναι άμεσο και οριστικό.

Η χειρουργική αντιμετώπιση γίνεται στα πλαίσια ελάχιστης επεμβατικής χειρουργικής με αποτέλεσμα την άμεση έξοδο του χειρουργημένου και την ταχύτερη αποκατάσταση του.

Δείτε επίσης...